JAA

Sinebrychoff on ensimmäisten eurooppalaisten Coca-Cola-valmistajien joukossa aloittanut uuden Coca-Cola Zero Sugarin valmistuksen myös Suomessa. Lokakuussa kauppoihin tuleva Coca-Cola Zero Sugar on uusi sokeriton Coca-Cola, joka korvaa kymmenen vuotta sitten kehitetyn Coca-Cola Zeron. Coca-Cola Zero Sugarissa ei ole lainkaan sokeria.

Uusi resepti on vuosien tuotekehityksen ja –tutkimuksen tulos. Juoma on kehitetty maistumaan mahdollisimman lähelle sitä makuelämystä, jonka sokeri tuo Coca-Colaan. Uuden reseptin kehitystyön käynnistivät tuotekehitysteknologian edistysaskeleet sekä kuluttajatutkimusten tulokset; alkuperäistä Coca-Colaa rakastavat ihmiset kertovat, että he pitävät alkuperäisestä juomasta enemmän kuin sen sokerittomasta versiosta.

– Tavoitteenamme oli kehittää juoma, joka on niin lähellä 130 vuotta täyttäneen Coca-Colan makua kuin vain on mahdollista. Jos haluamme, että vieläkin useammat ihmiset juovat perinteisen Coca-Colan sijasta sokerittoman version, on meidän tehtävä jotakin eri tavalla kuin aiemmin, brandipäällikkö Natalia Pawlikowska Suomen Coca-Colalta kertoo

Tehtävä oli haastava, sillä sokerilla on vaikutusta paitsi makuun myös siihen, miltä juoma tuntuu. Juoman kehittäminen vaati paljon aikaa ja lukuisia kokeiluja. Uusimman tuotekehitysosaamisen ansiosta juoma maistuu aidolta Coca-Colalta enemmän kuin mikään muu sokeriton juoma koskaan.

Uutuus on Suomen suurin Coca-Cola-tuotelanseeraus vuosikymmeneen.

Coca-Cola Zero Sugar on saatavilla seuraavissa pakkauskoissa:

  • 250ml tölkki
  • 250ml lasipullo
  • 330ml tölkki
  • 500ml kierrätysmuovipullo
  • 1,5L kierrätysmuovipullo