JAA

Facebook on huolissaan uudesta ilmiöstä, joka on kuljettanut sosiaalista mediaa kohti uutta, vähemmän henkilökohtaista suuntaa.

Facebookin käyttäjät jakavat huomattavasti vähemmän uutisia henkilökohtaisesta elämästään kuin aiemmin, kirjoittaa uutistoimisto Bloomberg. Sen sijaan käyttäjät jakavat nykyisin aiempaa enemmän uutisia toisilleen.

Asia on kohdennettuun mainosrahoitteisuuteen nojaavalle Facebookille huono uutinen ja se pyrkiikin nyt houkuttamaan käyttäjiä jakamaan entistä enemmän tietoja omasta elämästään.

Kun ystävälistat Facebookissa kasvavat, käyttäjät siirtyvät jakamaan henkilökohtaisempaa sisältöä yksityischatteihin, kuten WhatsAppiin ja Snapchatiin.

Bloombergin mukaan Facebookin työntekijät kutsuvat ongelmaa ”kontekstin romahtamiseksi”.

Henkilökohtaisten asioiden jakaminen on romahtanut jopa 21 prosenttia viime vuodesta.