JAA

Adobe julkisti viime vuonna uuden kumppanuuden Microsoftin kanssa. Nyt yhteistyö tuottaa yhteisiä ratkaisuja, jotka auttavat yrityksiä hyödyntämään dataa asiakastyössään.

Tuoreen tiedotteen mukaan yhteistyö käsittää seuraavat alueet:

  • Adobe Campaign- ja Microsoft Dynamics 365 -ratkaisujen yhdistyminen auttaa yrityksiä yhdistelemään asiakastietoa eri kanavien välillä, luomaan kokonaisvaltaista kuvaa asiakkaasta ja siten personoimaan asiakkaalle kohdennettavaa markkinointia.
  • Adobe Analytics ja Microsoft Power BI tarjoavat laajan näkemyksen yrityksestä. Yritykset voivat lisätä asiakaskäyttäytymistietoja Power BI -ratkaisuun ja visualisoida kampanjoiden vaikutusta segmenteittäin, nähdä, mitkä asiakkaiden kosketuspisteistä ovat vaikuttavimpia, sekä hyödyntää tietoja markkinoinnin suunnittelussa.
  • Adobe Experience Manager Sites Manged Service on nyt saatavilla Microsof Azure -pilvipalveluun. Se tuo yrityksille mahdollisuuden luoda yksilöityjä verkkokokemuksia nopeasti ja tehokkaasti asiakkaan olinpaikasta riippumatta. Yritykset voivat hallita verkkojensa sisältöjä Adobe Experience Manager -ratkaisun avulla millä käyttöliittymällä tahansa ja saavuttaa samalla kustannussäästöjä.

Adobe ilmoitti Las Vegasissa järjestetyssä markkinointialan US Summit -konferenssissa lanseeraavansa kattavia markkinointiratkaisuja. Adobe julkaisee muun muassa Advertising Cloud -ratkaisun, joka on yksi useita pilvipalveluita sisältävän Experience Cloud -palvelun ratkaisuista.

Tältä näyttävät Adoben uudet pilvipalvelut

Experience Cloud sisältää laajan valikoiman yrityspalveluja, joiden tavoitteena on tarjota yrityksille työvälineet erinomaisen asiakaskokemuksien luomiseen. Se koostuu Adobe Marketing Cloud-, Adobe Analytics Cloud- ja Adobe Advertising Cloud -ratkaisuista.

– Me Adobella uskomme, että asiakaskokemus on tänä päivänä merkittävä yrityksiä erottava ja asiakkaita sitouttava tekijä. Uuden Experience Cloud -ratkaisun kautta tarjoamme yrityksille mahdollisuuden suunnitella yksilöllisiä asiakaskokemuksia, tuumailee Adobe Marketing Cloudin Pohjoismaiden markkinointipäällikkö Imran Afzal.

Advertising Cloud -ratkaisussa hallitaan mainontaa

Uusi Advertising Cloud on alusta, jonka avulla yritykset voivat hallita perinteistä televisiomainontaa ja digitaalista mainontaa. Yhdistämällä Adobe Media Optimizer -ratkaisun ja TubeMogul-ratkaisun mahdollisuudet Adobe Cloud yksinkertaistaa video-, näyttö- ja hakukonemainonnan hallinnan eri kanavissa ja käyttöliittymissä.

Adobe Advertising Cloud koostuu Adobe Media Optimizer -järjestelmän kolmesta osasta:

  • AMO Search -ratkaisu, joka on markkinoiden johtava hakumarkkinoinnin hallinta-alusta
  • AMO Demand Side Platform -alusta, joka automatisoi käyttöliittymien, sosiaalisen median, videon ja ohjelmallisen television ostamisen
  • AMO Dynamic Creative Optimization (DCO) -järjestelmä, joka on dynaaminen ja luova Creative Cloud -ratkaisuun liitetty optimointi

Adobe Advertising Cloud -ratkaisussa hallitaan vuosittain jo yli tuhannen asiakkaan lähes 3,5 miljardin Yhdysvaltain dollarin arvoista mainontaa. Adobe Advertising Cloud -asiakkaita ovat muun muassa Ford, Johnson & Johnson, Kraft ja L’Oréal.

– Uuden Adobe Advertising Cloud -ratkaisun avulla yritykset voivat keskittää kaiken mainonnan suunnittelunsa ja ostamisensa yhteen luotettavaan alustaan. Luomme yhteyksiä eri medioiden välille, jolloin ratkaisussa näkyy kaikkien kanavien mainonta sekä mainonnan vaikutus liiketoimintaan, hehkuttaa Adobe Advertising Cloudin Pohjoismaiden vastaava Håkan Cedéll.